Els continguts que es treballen durant el Pràcticum I són:
1. Estudi
de tot el que té de propi l’àmbit específic en el qual es duen a terme les
pràctiques, la funció social que se li atribueix i les particularitats que es
deriven d’aquest encàrrec.
2. Anàlisi
de les dinàmiques institucionals que es deriven de les particularitats del
servei (no són el mateix les dinàmiques en una escola, en un centre de
protecció de menors o en una empresa que edita materials didàctics).
3. Identificació
de les problemàtiques específiques que apareixen dins de cadascun dels
possibles àmbits o contextos educatius (la incorporació social, les relacions
entre iguals, l’elaboració d’instruments didàctics, etc.).
Les tasques que cal que faci l'estudiant durant el Pràcticum I són:
1. Tasques
de recerca d’informació i anàlisi que permetin contextualitzar i descriure el centre pel que fa a les característiques i l’organització. Es tracta de fer una
aproximació tan real com sigui possible al funcionament del centre (més enllà
del que es diu en la documentació oficial), a la seva dinàmica i al coneixement
dels programes s’hi duen a terme en el centro.
2. Tasques
de fonamentació. És a dir, l’estudi teòric de les problemàtiques que es tracten
en el centre.
3. Tasques
d’observació i anàlisi dels processos d’intervenció portats a terme pel tutor
de centre de l’estudiant.